Daha Iyi Bir Yaşam Programı
Daha İyi Yaşam Programı, Electrolux'ün dünya çapında daha iyi ve daha sürdürülebilir yaşamı şekillendirmeyi amaçlayan 11 yıllık bir eylem planıdır.
Odak noktası, 2030 yılına kadar üstlenmeyi taahhüt ettiğimiz 100 cesur eylemden oluşan gelişen bir listedir. Bu eylemler, Daha İyi Yemek, Daha İyi Giysi Bakımı, Daha İyi Ev Ortamı ve Daha İyi Şirket kategorilerinde tanımladığımız dört açık hedefe olan bağlılığımızı temsil etmektedir.
100 Aksiyon
Daha İyi Yaşam Programının en önemli parçası, 11 yılı aşkın süredir uygulamaya kararlı olduğumuz eylemlerin bir listesidir. Liste zamanla gelişecek: 2030'a kadar, her biri bizi dört ana hedefimize yönlendirmeye yardımcı olacak 100 eylem içerecek.
Eylemler, dünyanın dört bir yanındaki ortaklar, endüstri uzmanları, saygın değişim yaratıcıları - hatta diğer markalarla - işbirliklerini içeriyor. Çünkü kendimizin ötesine bakmadan büyük bir değişimi başlatmak imkansızdır.
2030 Hedefleri
Daha Iyi Beslenme
Daha fazla insanı hem insanlara hem de gezegene fayda sağlayacak şekilde yemeye teşvik etmeyi amaçlıyoruz. Bu, insanların yediklerinin besin değerini iyileştirmeye yardımcı olurken, özellikle bitki bazlı seçenekler olmak üzere daha sürdürülebilir içerikleri tercih etmenin ne kadar keyifli olabileceğini göstermeyi amaçlıyor. Ayrıca elimizden gelen her şekilde gıda israfını azaltmaya yardımcı olmak istiyoruz.
2030 Hedefi: Sürdürülebilir beslenmeyi tercih edilen seçenek haline getirin.
Daha Iyi Giysi Bakımı
Bakım teknolojisini modernize ederek ve tüm kumaşlar için daha iyi bakım alışkanlıklarını teşvik ederek, giysilerin ortalama ömrünü uzatmayı ve sonraki bakımın çevresel etkisini yarıya kadar azaltmayı amaçlıyoruz. Daha sürdürülebilir moda tüketim modellerine de katkıda bulunmak istiyoruz.
2030 Hedefi: Giysilerin yarı çevresel etkiyle iki kat daha uzun ömürlü olmasını sağlamak.
Daha Iyi Ev Ortamı
Bu hedef doğrultusunda çalışarak, daha fazla insanın daha sürdürülebilir bir şekilde daha sağlıklı evlere ulaşmasını sağlayan çözümlerin geliştirilmesini hızlandıracağız.
2030 Hedefi: Hava, su ve zemin için akıllı çözümlerle evleri daha sağlıklı ve sürdürülebilir hale getirmek
Daha Iyi Bir Şirket
Daha sorumlu üretim, kaynak bulma ve çözümler yoluyla, sıfır atık fabrikaları çalıştırırken üretim ortamımızı nötr hale getirmeyi amaçlıyoruz. Ürünlerimizi BM iklim eylemi hedefi doğrultusunda geliştirmek istiyoruz ve kaynakların kullanımını optimize eden iş modelleri ve tasarımları sunmaya çalışacağız.
2030 Hedefi: İş ortamımızı tarafsız ve döngüsel hale getirmek.
Daha Iyi Bir Yaşam Raporu
Sürdürülebilir yaşam söz konusu olduğunda tüketici tutumlarını ve zorluklarını araştıran küresel bir çalışma.
Tanıtıyoruz: Sezgisel Yemek Pişirme
Yeni mutfak serimizdeki ürünlerin kullanımı o kadar kolay ki düşünmenize gerek yok. Bunun yerine tatlara, ailenize ve arkadaşlarınıza odaklanabilirsiniz. For better living. Designed in Sweden.
Daha Iyi Beslenme
Gıda, sağlığımız söz konusu olduğunda tek başına kritik faktördür. Gıda endüstrisi küresel enerji tüketiminin üçte birini ve emisyonların yüzde 20'sinden fazlasını oluşturduğundan, gezegenimizin sağlığı için de kritik öneme sahiptir*. Dahası, dünya nüfusunun dokuzda biri her gece aç uyuyor*** olsa dahi satın aldığımız gıdaların %30'unun çöpe atılması daha da şok edicidir**. Bu nedenle, insanların zahmetsiz ve zevkli yollarla daha iyi yeme seçimleri yapmalarına yardımcı olmak istiyoruz.
* Kaynak: UN SDG, 2018
** Kaynak: UN SDG, 2018
*** Kaynak: Food Aid Foundation
2030 Hedefi: Sürdürülebilir beslenmeyi tercih edilen seçenek haline getirin
İnsanlara, herhangi bir zevkten ödün vermeden hem insanlara hem de gezegene fayda sağlayacak şekilde yiyecekleri yemeleri, tedarik etmeleri ve işlemeleri için ilham vermeyi amaçlıyoruz.
Odak Noktaları
Bizi hedefimize yönlendirmek için ürün yeniliklerini yönlendirmeye, tüketicileri eğitmeye, daha fazla araştırma yapmaya ve anlamlı ortaklıklar kurmaya çalışacağız. Daha Iyi Bir Beslenme hedeflerimiz:
- Gıda israfını mümkün olan her şekilde azaltmak
- Daha fazla bitki bazlı beslenmeye ilham verin
- Gıdalardaki beslenme kaybını en aza indirin
- Gelişmiş tatlar, dokular ve renkler aracılığıyla sürdürülebilir yeme deneyimini geliştirin
- Tüm bunları günlük yaşamda uygulamayı kolaylaştırın
"Gıda muhafazası için her zaman daha iyi çözümler bulmaya çalışıyoruz. Ancak sürdürülebilir beslenme aynı zamanda davranışları değiştirmekle de ilgilidir. Daha büyük bir amaç için küçük adımlar atmakla ilgilidir."
Hanna Nykänen
Food Preservation Expert. Electrolux, Sweden
Daha Iyi Çamaşır Bakımı
Son 20 yılda, kullandığımız giysi sayısını dört katına çıkardık*. Sorunu daha da karmaşık hale getiren şey, giysilerimizin %90'ının olması gerekenden önce atılmasıdır**. Sorunun bir kısmı hızlı moda, diğeri ise bakım sonrası. Kötü, modası geçmiş çamaşır yıkama alışkanlıkları nedeniyle, giysilerin kullanım ömrü azalmaktadır. Moda endüstrisinin dünyanın en büyük dördüncü kirleticisi*** olmasıyla birlikte, kıyafetlerimizi tüketme ve bakım yapma şeklimizi değiştirmenin zamanı geldi.
* Kaynak: Fashion Revolution
** Kaynak: AEG Care Label Project
*** Kaynak: Measuring Fashion, Global Impact Study 2018
2030 Hedefi: Giysilerin ömrünü iki kat artırırken çevresel etkinin yarıya düşürülmesi
Daha iyi giysi bakımı göstererek, insanların giysilerinin giyilebilirliğini artırmalarına yardımcı olurken, sonraki bakımlarının çevresel ayak izini yarıya indirmeyi amaçlıyoruz.
Odak Noktaları
Bizi hedefimize yönlendirmek için ürün yeniliklerini yönlendirmeye, tüketicileri eğitmeye, daha fazla araştırma yapmaya ve anlamlı ortaklıklar kurmaya çalışacağız. Daha İyi Giysi Bakımı için odak alanlarımız şunlardır:
- Bakım teknolojisini ve bakım alışkanlıklarını modernize ederek giysilerin ömrünü uzatın
- Giysi bakımının çevresel etkisini azaltın
- Tüm kumaşlar için etkin bakım yapın
- Daha sürdürülebilir moda tüketim modellerine katkıda bulunun
"Canavarı beslemeye devam etmek yerine, birincil kaynaklarımız olarak hazırda burada olanı görmeliyiz.
"
Orsola de Castro
Fashion Industry Innovator. Fashion Revolution, United Kingdom
Sizinle Yaşayan Giysiler
Giysilerimize nasıl davrandığımızın çevre üzerinde önemli bir etkisi vardır. Bugün kıyafetlerimize daha iyi bakarak yarınları daha sürdürülebilir inşa edebileceğimize inanıyoruz. Electrolux PerfectCare ile giysilerinize daha uzun ömür verin.
Daha Iyi Bir Ev Ortamı
Kötü hava kalitesi, insan sağlığı için yaygın bir risk haline geldi. BM'ye göre, insanların %92'si kirliliğin önerilen sınırları aştığı yerlerde yaşıyor. Zamanımızın çoğunu (ortalama olarak günde yaklaşık 16 saat*) iç mekanlarda geçirirken, bu durum işleri daha da kötüleştiriyor. Yetersiz havalandırma nedeniyle, iç mekanlardaki zararlı kirleticilerin konsantrasyonu genellikle dış mekanlardan beş kat daha fazla olabilir*. Bu böyle olmak zorunda değil. Ve insanların evlerinde refahını iyileştirmek için çaba gösterebiliriz.
*Source: BEAMA - My Health
2030 Hedefi: Hava, su ve zeminler için akıllı çözümlerle evleri daha sağlıklı ve daha sürdürülebilir hale getirin
Bu hedef doğrultusunda çalışarak, daha fazla insanın daha sürdürülebilir bir şekilde daha sağlıklı evlere ulaşmasını sağlayan çözümlerin geliştirilmesini hızlandıracağız.
Odak Alanları
Bu hedef doğrultusunda çalışan Electrolux, daha fazla insanın daha sürdürülebilir bir şekilde daha sağlıklı evlere ulaşmasını sağlayan çözümlerin geliştirilmesini hızlandıracak.
- Dijital teknolojiyle desteklenen gelişmiş hava ve zemin bakım çözümleri geliştirmek.
- İç ortamı optimize etmenin yanı sıra, daha az iklim etkisine sahip, kaynakları daha verimli kullanan cihazlar için bir itici güç olmak.
"İç mekan kalitesi geçmişe göre 2 ila 5 kat arasında kötüleşti.
"
Monica Celotto and Fiorella Trivillin
Air Quality & Sustainability Innovators. Electrolux Italy
Daha Iyi Şirket
Geleceğimiz bugün yaptığımız seçimlere bağlı olduğundan, hepimiz üzerimize düşeni yapmalıyız. Bu sadece bireyler için geçerli değildir. Electrolux'te yaşamı daha iyi hale getirmek için şirketimizi daha iyiye doğru şekillendirmeye kararlıyız. Fabrikalarımızın nasıl çalıştığı ve hangi malzemeleri seçtiğimiz gibi üretim söz konusu olduğunda ne yaptığımıza ve ayrıca ürün ömrünü nasıl optimize edebileceğimize ve maksimum kaynak verimliliği için cihazların doğru kullanılmasını nasıl sağladığımıza bakmamız gerekiyor.
2030 Hedefi: İş ortamımızı tarafsız ve döngüsel hale getirin
Enerji ve diğer kaynaklar söz konusu olduğunda verimliliği en üst düzeye çıkaran ürünler geliştirirken fabrikalarımızı atıksız ve tamamen iklim nötr hale getirmeyi hedefliyoruz.
Odak Noktaları
Bizi hedefimize yönlendirmek için ürün yeniliklerini yönlendirmeye, tüketicileri eğitmeye, daha fazla araştırma yapmaya ve anlamlı ortaklıklar kurmaya çalışacağız. Daha iyi bir şirket için odak noktalarımız:
- Üretim ortamını iklim nötr hale getirmek
- Fabrikaları sıfır atık ile çalıştırmak
- Ürünlerimizi BM iklim eylemi hedefi doğrultusunda geliştirmek
- Kaynakların kullanımını optimize eden iş modelleri ve tasarımlar oluşturmak
"Gelecekte, bu zamana çok önemli bir an olarak bakacağımızı düşünüyorum. Ve geriye dönüp baktığımda, bu anı bizi daha iyiye doğru değiştiren bir an olarak görmek istiyorum."
Jonas Samuelson
Electrolux CEO & President
Tanıtım
Gıdaya sürdürülebilir bir yaklaşım olarak inanılan nedir?
Gıda israfını en aza indirmenin gıdaya yönelik en sürdürülebilir yaklaşım olduğuna inanılıyor ve ankete katılanların %36'sı bunu sürdürülebilir gıdaya yönelik üç eylemden biri olarak görüyor. Mevsimlik ve yerel yetiştirilen yiyecekleri yemek, gıdaya en sürdürülebilir yaklaşımlar olarak ikinci ve üçüncü sırada yer almaktadır. Ankete katılanların sadece %18'i bitki bazlı gıda yemenin en sürdürülebilir yaklaşım olduğunu söylüyor.
Bitki temelli bir diyet, çoğunlukla veya tamamen sebze, tahıl, kabuklu yemişler, tohumlar, baklagiller ve meyveler dahil olmak üzere bitkilerden elde edilen ve az sayıda hayvansal ürün içeren veya hiç içermeyen bir diyettir (Wikipedia)
Insanlar Nasıl Davranıyor?
Gıda israfını en aza indirmek en yaygın sürdürülebilir davranıştır, ankete katılanların %53'ü bunu günlük yaşamlarında uyguladıklarını söylüyor. Sadece dörtte biri bitki bazlı bir diyet yapıyor.
Lezzet kategorisi içindeki boşluklar nelerdir?
Tüketicilerin gıda atıklarını sınırlama hırsı yüksek ama bir şekilde harekete geçemiyorlar. Ankete katılanların %32'si bugüne kıyasla gıda israfını azaltmak istiyor. Bununla birlikte, %60'ı haftada bir veya daha sık yiyecekleri atmaktadır.
Yiyecekleri atmanın en yaygın nedeni, tarihlerinin geçmesi ve taze yiyeceklerin çok çabuk bozulmasıdır. Bitki bazlı beslenme için yeşil boşluk küçüktür ve katılımcıların sadece %18'i daha fazla bitki bazlı yemek yemek istediklerini söylüyor. Bunun önündeki başlıca engeller, bitki bazlı bir diyetten yeterli besin alamama, hayvansal ürünlerin lezzetini kaçırma ve yemekten sonra tok kalmama korkusudur.
Bitki bazlı beslenme için yeşil boşluk küçüktür ve katılımcıların sadece %18'i daha fazla bitki bazlı yemek yemek istediklerini söylüyor. Temel engeller, bitki bazlı bir diyetten yeterli beslenmeme ve yemekten sonra tok kalmama korkusudur.
Her 5 kişiden sadece 1'i, sürdürülebilir gıda uygulamalarının en etkili yolu olarak bitki bazlı yemeye inanıyor. Buna karşılık, yaklaşık küresel iklim emisyonlarının %30'u gıda üretiminden kaynaklanmaktadır (kaynak: İklim Değişikliği ve Arazi IPCC Özel Raporu, 2019).
Giysi bakımına sürdürülebilir bir yaklaşım olarak inanılan nedir?
10 kişiden 5'i giysi bakımında sürdürülebilir uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmadıklarını söylüyor. Yine de %69'u giysilerin kullanım ömrünü artırmanın etkili bir sürdürülebilir uygulama olduğunun farkında. Sürdürülebilir giysi bakımını tanımlamaları istendiğinde, katılımcılar tam yük yıkamaktan ve su verimli makineler kullanmaktan bahsediyorlar.
Insanlar nasıl davranıyor?
Giysilerimize nasıl baktığımız büyük ölçüde alışkanlığa bağlıdır ve katılımcıların sadece %40'ı aktif olarak giysilerinin ömrünü uzatmaya çalışmaktadır. Sadece %48'i her zaman tam dolu makine yıkadığından emin olur, bu da bu alanda iyileştirme için yer olduğunu gösterir. Giysiler kötü koku ya da lekelerden kurtulma veya sadece yeni yıkanmış giysilere duyulan sevgiden dolayı yıkanır. Daha düşük sıcaklıklarda yıkamayı seçmek, yıkama deterjanlarının genellikle daha düşük sıcaklıklarda etkili olmasına rağmen, bu davranışı aktif olarak uygulayan 3 kişiden sadece 1'i kadar bile değildir.
Çamaşır bakımında boşluklar nerededir?
Bakımdaki en büyük boşluk, katılımcıların daha enerji verimli makineler kullanmak istediklerini söylemesidir. Aynı zamanda daha düşük sıcaklıklarda yıkama aralığı, yalnızca %14'ünün sıcaklığı daha sık düşürmek istediği en küçük boşluklardan biridir. Sıcaklığı düşürmenin önündeki ana engeller, etiket talimatlarına uyma alışkanlığı ve daha düşük sıcaklıklarda lekelerden kurtulamayacağınıza inanmaktır.Ve sadece 4'te 1'i sıcaklığı düşürmenin daha sürdürülebilir olduğuna inanıyor.
İç mekan hava kirliliğinin nedeni olarak algılanan nedir?
İç mekan hava kalitesini korumak, ankete katılanlar için bir önceliktir ve her 5 kişiden 4'ü evde esenlik için en önemli iki faktör olarak hava kalitesi ve temizlikten bahseder. Yine de sadece %39'u iç mekan hava kalitesini iyileştirme gücüne sahip olduklarını düşünüyor.
Katılımcıların yarısı iç mekan hava kirliliğinin nedenlerinin farkında olduğunu iddia ediyor ve %41'i elektrikli süpürge açmanın iç mekan hava kalitesi üzerinde olumsuz bir etkisi olduğuna inanıyor. En kötü kirleticilerin kapalı mekanlarda sigara içmek, böcek ilaçları ve saç veya vücut spreyi olduğuna inanılıyor.
İnsanlar iç mekan hava kalitesini iyileştirmek için nasıl hareket ediyor?
Ankete katılanların %41'i vakumlamanın iç mekan hava kirliliğine katkıda bulunduğunu iddia etmesine rağmen, evde hava kalitesini iyileştirmek için en yaygın eylemler havalandırma ve süpürge yapmaktır. Çok az insan, iç mekan hava kalitesini iyileştirme imkanına sahip olduğunu düşünüyor.
Ev refahı konusundaki boşluklar nelerdir?
Ev refahı konusundaki en büyük boşluk, iç mekanlarda alerjenleri ve kirleticileri azaltmak için hava temizleyicileri kullanmak isteyen katılımcılarda yatmaktadır.
Ev refahını yeniden tasarlayan bir yüzyıl
Electrolux, elektrikli süpürgeleri daha hafif ve kullanımı kolay hale getirme, sağlık ve hijyeni iyileştirmeye yönelik bir araç olarak dünya çapında tanıtma fikri üzerine kurulmuştur. Kurucu Axel Wenner-Gren'in Model V elektrikli süpürgeye kızaklar koymaya yönelik inovasyonundan dünyanın ilk robot süpürgesinin lansmanına kadar bu yolculuk devam etmektedir.
Çamaşır bakımını yeniden tasarladığımı bir yüzyıl
Çamaşır makinesi, kadının toplumdaki rolü üzerindeki etkisinden dolayı sanayi devriminin en büyük icadı olarak adlandırılmıştır. 1940'larda devrim yaratan "yüzer kanatlı" çamaşır makinesi gibi katkılarıyla Electrolux, tüketicilerin eğitim ya da aileleriyle daha fazla zaman geçirme gibi gerçekten önemli olan şeylere zaman ayırmasını sağladı.
Lezzeti yenide tasarladığımız bir yüzyıl
Keyifli yemek deneyimleri yaratmak her zaman mutfaktaki yeniliklerimizin arkasındaki itici güç olmuştur. Tarihimiz boyunca, bunu gerçekleştirmek için benzersiz profesyonel mirasımızdan yararlandık. Çığır açan mutfak asistanı ve CombiSteam fırın bunlara sadece birkaç örnektir.
Electrolux Assistent: Karakteristik Iskandinav Tasarımı
1939'da Electrolux, İsveçli tasarımcı ve mühendis Alvar Lenning'e profesyonel bir restoran mutfak cihazını evde kullanıma uygun daha küçük, daha kompakt bir cihaza dönüştürme görevini verdi. Yalnızca çok az sayıda kişi bu mutfak asistanının Electrolux'un en tasarımıyla en beğenilen, övgü alan ve sağlamlığıyla nam salan bir ürün olacağını tahmin ederdi.
Devrimsel Modev V
Model V, öncekilerden daha küçük ve önemli ölçüde daha hafif olmasına rağmen, toz ve kiri etkili bir şekilde emmek için evin zemini boyunca kaymasına izin veren kızaklara sahipti. Kızak kullanma fikri bizzat Wenner-Gren'e aitti. Cihaz, Alman mimar Peter Behrens'in ruhuna uygun olarak, çağın yeni endüstriyel tasarımının değerli bir örneği olarak üretildi.
Bir dünya ilki:"Yuvarlak Teneke"
"Yuvarlak teneke" lakaplı D10 bulaşık makinesi 1959'da piyasaya sürüldü. Dünyanın ilk tezgah üstü bulaşık makinesidir. Çoğu mutfağın bulaşık makinelerine adapte olmadığı bir zamanda, mutfakların büyük bir tadilatına gerek kalmadan çoğu mutfakta kurulabildi.