Sorun:
- Bulaşık makinesinde iF0, iFo veya iF1 hata mesajı görünüyor
İlgili olanlar:
- Ankastre bulaşık makinesi
- Solo bulaşık makinesi
Çözüm:
1. Cihazınızı sıfırlayın
- Bulaşık makinesinin fişini çekin, 1 dakika bekleyin ve tekrar prize takın.
- Ayrıca panel üzerindeki sigortaları / güç düğmesini kullanarak da gücü kapatabilirsiniz.
- Makineyi yerinden dışarı çekip tekrar geri itmişseniz, hiçbir hortumun katlanmadığından veya ezilmediğinden ve musluğun sonuna kadar açık olduğundan emin olun.
- Bulaşık makinesini çalıştırın, uygun bir program seçin ve başlatın.
- Program normal olarak çalışmaya başlarsa, sorun çözülmüştür.
2. Cihazda aynı hata mesajının görünüp görünmediğini ya da ekranın değişip değişmediğini kontrol edin.
Cihazda başka bir hata kodu görünüyorsa sorunun tespit edilip giderilmesi için kullanım kılavuzunda hata koduna bakın.
Kullanım kılavuzunu buradan indirebilirsiniz.
Sıfırlama sonrasında cihazda hala iF0, iFo veya iF1 görünüyorsa:
3. Suyun akıp akmadığını kontrol edin
Örneğin bir musluk açarak, su olup olmadığını kontrol edin. Su akmıyorsa, bilgi için su tedarikçinize danışın.
4. Bulaşık makinenize bağlı musluğun tamamen açık olup olmadığını kontrol edin
Su girişi musluğu kapalıysa, bulaşık makinesinin gücünü kesin ve su girişi musluğunu tamamen açın. Bulaşık makinesini tekrar açın ve bir program seçin. Bulaşık makinesini çalıştırmak için, başlat tuşuna basın.
5. Suya ihtiyaç duyan birden fazla cihaz kullanıp kullanmadığınızı kontrol edin
Birden fazla cihaz çalışıyor ve su kullanıyorsa, bu durum bulaşık makineniz için basıncın çok düşük olmasına neden olabilir.
Bulaşık makinesini, suya ihtiyaç duyan başka hiçbir cihaz çalışmıyorken kullanmayı deneyin.
6. Su girişi basıncını kontrol edin
Tek bir musluktan 10 litrelik bir kovayı 1 dakikada veya 5 litrelik bir kovayı 30 saniyede suyla doldurabilip dolduramadığınızı kontrol edin.
Eğer dolduramıyorsanız, su basıncı bulaşık makinesini çalıştırmak için çok düşüktür ve su tedarikçinize danışmanız gereklidir.
7. Giriş hortumunda bükülme veya eğilme olup olmadığını kontrol edin
Giriş hortumu bükülmüş, eğilmiş veya hasar görmüşse, bulaşık makinesini derhal prizden çekin ve su tedariğini kapatın. Hortum hasar görmüşse, cihaz bir mühendis tarafından incelenmeli ve onarılmalıdır.
8. Giriş hortumundaki filtrenin tıkalı olup olmadığını kontrol edin
- Giriş hortumu filtresi, musluğun/vananın yanındaki konektörde bulunur.
- Giriş hortumunu çıkarmadan önce musluğu kapatın.
- Giriş filtresi temiz ve kireç birikintilerinden arındırılmış olmalıdır, filtrenin çıkarılması ve temizlenmesi ile ilgili ayrıntılı talimatlar için kullanım kılavuzuna bakın.
- Filtreyi temizledikten ve giriş hortumuna tekrar taktıktan sonra hortumu bağlayın, bir program seçin ve çalıştırın.
9. Tahliye sistemini kontrol edin
Aşağıdakilerin olup olmadığını kontrol edin:
- Filtreler temiz. Temizleme ve bakım hakkında bilgileri kullanım kılavuzunda bulabilirsiniz.
- Çıkış borusu, zeminin üzerinde doğru yükseklikte bulunuyor. Kullanım kılavuzunuzda veya cihazınızla birlikte verilen ayrı kurulum broşüründe yer alan kurulum talimatlarına bakın.
10. Kör tapanın lavabo tahliyesinden çıkarılıp çıkarılmadığını kontrol edin. (Bulaşık makinesi yakın zamanda kurulmuş veya taşınmışsa).
Kör tapa emmeli sifondan çıkarılmalıdır. Tahliye hortumunun emmeli sifona bağlı olduğu girişi açın, kör tapayı çıkarın ve emmeli sifon girişini tekrar bağlayın.
11. Yetkili Servis Merkezi ile irtibata geçin
Yukarıdaki öneriler ile sorun çözülemediyse bir servis mühendisinin ziyaretini talep etmenizi öneririz.
Uyarı: Sorun tamamen çözülene kadar ürünü kullanmamanızı öneririz. Ürünü prizden çekin ve tekrar takmanız halinde sorun çıkmayacağından emin olana kadar prize geri takmayın.